بازی, حقایق

اولین بازی ویدیویی تاریخ چه بود؟

 ‌ 

تا حالا به این فکر کردی که صنعت گیم سازی از کجا شروع شد؟

 ‌ 

اولین بازی ویدیویی تاریخ توسط ویلیام هیگینباثم (William Higinbotham)، فیزیک دان آمریکایی ساخته شده است.
ویلیام بعد از سال ها کار کردن و تحقیق کردن تصمیم گرفت با یک اختراع، فیزیک رو برای بازدید کننده های آزمایشگاهش جذاب تر جلوه دهد، و اینگونه بود که بازی Tennis For Two در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۳۷ رونمایی شد.

 ‌ 

هدف اصلی ساخت این بازی جذاب نشان دادن علم بود!
همه ما میدونیم که نمایشگاه های علمی یا خیلی خسته کننده هستن یا جذابیت خاصی ندارند، بخاطر همین بود که ویلیام تصمیم گرفت تا یک راهی پیدا کند و فیزیک رو برای مردم با روشی که سرگرم کننده تر هستش توضیح دهد.

 ‌ 

 ‌ 

فقط یک نوسان سنج و یک کامپیوتر ساده


به همین سادگی، صفحه نمایش یک نوسان سنج که تصویر ۲ بعدی از یک زمین تنیس را نشان می‌دهد. توپ تنیس با یک نقطه نورانی نشان داده میشود که با رفت و برگشتش مانند یک ستاره دنباله دار از خودش ردی به جا میگذارد. بازیکن ها با یک دستگیره که به کامپیوتر متصل بود میتونستند مسیر توپ تنیس را مشخص بکنند.
روزانه صدها نفر بازدیدکننده صف میکشیدند تا برای اولین بار این اختراع سرگرم کننده را تجربه کنند.
اختراع ویلیام به حدی بین مردم محبوب شده بود که در کمتر از ۱ سال شخصی سازی های مختلف مثل تنیس روی ماه و سیاره مشتری با جاذبه کمتر طراحی شد. ‌ 

 ‌ 

ویلیام هیچ موقع Tennis For Two رو به عنوان یک اختراع نگاه نکرد، اما بعد از چندین سال باعث شد که یکی از بزرگترین صنعت های جهان یعنی گیم سازی بوجود بیاید و باید بپذیریم که تمام گیمرها باید از این دانشمند بزرگ ممنون باشند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها