بازی, حقایق

بهترین بازی های اکشن سال 2023

با وجود این که در دو سال گذشته شاهد عرضه بازی های خوبی نبودیم سال ۲۰۲۳ میلادی پر از بازی های جذاب در ژانرهای مختلف برای گیمرها بوده است و باز هم شاهد عرضه تعداد قابل توجهی بازی فوق‌العاده جذاب بوده‌ایم که هر کدام ساعت‌ها شما را حسابی سرگرم خواهند کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم 8 مورد از بهترین بازی های “اکشن” سال 2023 را باهم مرور کنیم. (لازم به ذکره ترتیب بازی ها هیچ ربطی به امتیازشون نداره)

Spiderman 2

بازی “Marvel’s Spider-Man 2” در تاریخ 20 اکتبر 2023 منتشر شد. این بازی توسط Insomniac Games توسعه یافته و توسط Sony Interactive Entertainment منتشر شد. (بازی فقط برای PS5 در دسترس است.)

در این بازی، شما می‌توانید بین دو شخصیت قابل بازی، Peter Parker و Miles Morales، جابجا شوید و نیویورک Marvel را کاوش کنید. Peter Parker قابلیت‌های جدید symbiote و Miles Morales قدرت‌های bio-electric venom را دارد. شما باید با گروهی از ابرشرورهای Marvel مبارزه کنید – از جمله Kraven the Hunter، Lizard و بسیاری دیگر!

داستان بازی ادامه داستان‌های Peter Parker و Miles Morales را روایت می‌کند، اما این بار، Insomniac نگاهی “تاریک‌تر” به داستان دارد. این دنباله حدوداً نه ماه پس از Miles Morales اتفاق می‌افتد، با Peter در حال سوگواری که مسئولیت‌های عادی‌تر خود (تلاش برای پرداخت وام مسکنی که نمی‌تواند بپردازد) را با مسئولیت‌های فوق‌العاده‌تر خود (بودن یک Spider-Man تحت تأثیر symbiote) تعادل می‌بخشد.

Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2 یک بازی ترسناک روانشناختی است که توسط استودیو فنلاندی رمدی (Remedy) ساخته شده و به عنوان دنباله مستقیم بازی Alan Wake که در سال 2010 منتشر شد، معرفی شده است. این بازی سفر آلن ویک برای فرار از مکان تاریکی (Dark Place) را تعریف می‌کند که آلن سیزده سال پیش اسیر آن شد.

بازی Alan Wake 2 با گیم پلی بی نظیر، داستان فوق العاده پیچیده و درگیر کننده، موسیقی‌های گوش نواز و البته جلوه‌های دیداری نسل نهمی بدون شک تا سال‌ها نقل محافل گیمینگ بوده و سنگ محک بازی‌های ترسناک روانشناختی قرار می‌گیرد.

داستان بازی Alan Wake 2 دنباله مستقیم داستان نسخه ابتدایی است. داستان این بازی تلاش دارد اتفاقات رخ داده در سیزده سال سپری شده و چرایی آن‌ها را برای ما شرح دهد. داستان بازی Alan Wake 2 اما روندی متفاوت را پیش گرفت.

در بازی Alan Wake 2 می‌بینیم که ساگا اندرسون برای تحقیق در مورد قتل‌های مذهبی وارد یک شهر کوچک می‌شود. الن ویک طبق انتظار داستان دارکی را به قلم خود درآورده و واقعیت پیرامون خود را شکل می‌دهد.

بازی Alan Wake 2 در اکتبر 2023 منتشر شده است. این بازی از ژانرهای اکشن، ماجراجویی، تلاش برای بقا می‌باشد. بازی Alan Wake 2st امتیاز 89 از 100 را از سایت معتبر Metacritic کسب کرده است.

Diablo IV

بازی Diablo IV یک بازی آنلاین در سبک اکشن و نقش آفرینی است که توسط Blizzard Entertainment توسعه و منتشر شده است. این بازی چهارمین نسخه اصلی از سری بازی های Diablo است. این بازی در تاریخ 5 ژوئن 2023 برای PlayStation 4 و PlayStation 5، Xbox One و Xbox Series X و S و Microsoft Windows منتشر شد.

بازیکنان می توانند یک شخصیت از یکی از پنج کلاس قابل بازی – Barbarian، Druid، Necromancer، Rogue یا Sorcerer – ایجاد کرده و از طریق مبارزه مهارت های خود را برای تکمیل کوئست ها استفاده کنند. ویژگی های اصلی از نسخه های قبلی سری بازگشته اند، مانند تمرکز بر دانجن های قابل تولید مجدد و ساخت شخصیت مبتنی بر غارت، در حالی که یک سری ویژگی های جدیدی به سری اضافه شده است، از جمله یک دنیای باز و مبارزات بازیکن در برابر بازیکن.

بازی Diablo IV توانسته است با گرافیک بسیار زیبا، داستان گیرا، گیم پلی اعتیاد آور و ویژگی های چند نفره قوی، توجه طرفداران سبک اکشن و نقش آفرینی را به خود جلب کند.

بازی Diablo IV داستان نسخه‌های پیشین را دنبال می‌کند و جزئیات فراوانی را از جهان مجموعه به تصویر می‌کشد. لیلیث (Lilith)، اهریمن Sanctuary، و معشوقه‌اش در این نسخه نقش محوری دارند و در تلاش هستند انسان‌ها به پیروی از خواسته‌هایشان برای رسیدن به اهدافی که در نظر دارند مجبور کنند.

در چنین جهانی تاریکی و یأس و ناامیدی بر هر چیزی چیره است. مردگان متحرک، شیاطین و هیولاهای خوفناک در سراسر مناطق حضور دارند و روستاییانی را تکه تکه می‌کنند که صرفا هدف‌شان چیزی نیست جز زنده ماندن برای یک روز دیگر. حتی انسان‌ها نیز تحت تاثیر شرایط تغییر رفتار داده‌اند و در مقابل هم‌نوعان‌شان دست به اعمال شرورانه‌ای می‌زنند. اما شما باید دربرابر نیروهای شرور و لیلیث به شکلی بی‌سابقه مقاومت کنید.

StarWars jedi: Survivor

بازی “Star Wars Jedi: Survivor” یک بازی ماجراجویی اکشن در سال 2023 است که توسط Respawn Entertainment توسعه یافته و توسط Electronic Arts منتشر شده است. این بازی دنباله‌ای بر بازی “Star Wars Jedi: Fallen Order” (2019) است و پنج سال پس از رویدادهای بازی قبلی ادامه می‌یابد.

در این بازی، ماجراجویی جوانی به نام Cal Kestis که یک شوالیه جدایی است، همراه با دوستانش در تلاش برای زنده ماندن در برابر ستم امپراتوری کهکشانی ادامه می‌یابد. این بازی در تاریخ 28 آوریل 2023 برای PlayStation 5، Windows و Xbox Series X/S منتشر شده است و نسخه‌های PlayStation 4 و Xbox One در حال توسعه هستند.

بازی “Star Wars Jedi: Survivor” بسیاری از مکانیک‌های بازی از پیشینه خود را حفظ کرده و عناصر جدیدی را معرفی می‌کند. در نبرد با لیزر، Cal Kestis به پنج نوع مختلف لیزر دسترسی دارد، هر کدام با ویژگی‌های منحصر به فرد. او می‌تواند از حالت تک برگ و دو برگ که از بازی قبلی، Fallen Order، استفاده می‌کند، استفاده کند و حمله خاص دو برگ به حالت خود توسعه یافته است.

یک حالت جدید نیز اضافه شده است که با استفاده از لیزر متقاطع سبک Kylo Ren کار می‌کند، که بازیکنان باید به زمان‌بندی دقت کنند تا بتوانند به طور موثر از آن استفاده کنند، به خصوص هنگام بلوک کردن و پرش کردن حملات دشمن. حالت دوم جدید، حالت بلاستر است که به بازیکن اجازه می‌دهد تا از ترکیب لیزر و بلاستر برای حملات نزدیک و دوربرد استفاده کند.

بازی Star Wars Jedi: Survivor در پنج سال پس از اتفاقات Star Wars Jedi: Fallen Order جریان دارد. در این بازی، شما کنترل سرباز جدای Cal Kestis را به دست می‌گیرید. داستان بازی پنج سال پس از نابودی هولوکرون جدای روایت می‌شود. کال کستیس شوالیه جدای راه خود را از سر جوندا ، گریز دریتوس و مرین جدا کرد تا به عنوان یک مبارز مقاومت زیر نظر ساو گررا کار کند و به نبرد خود علیه امپراتوری ادامه دهد.

street fighter 6

Street Fighter 6 یک بازی مبارزه‌ای است که توسط شرکت Capcom توسعه یافته و منتشر شده. این بازی در تاریخ 2 ژوئن 2023 منتشر شد و نسخه آرکید آن در طول سال توسط Taito منتشر خواهد شد. بازی برای PlayStation 4, PlayStation 5, Windows و Xbox Series X/S در دسترس است.

Street Fighter 6 نماینده بعدی از سری بازی‌های Street Fighter است و ویژگی‌های جدیدی در گیم‌پلی را به همراه دارد. این بازی با موتور بازی سازی خاص Capcom یعنی RE ENGINE ساخته شده است. تجربه بازی Street Fighter 6 در سه حالت مختلف بازی ارائه می‌شود که شامل World Tour, Fighting Ground و Battle Hub می‌باشد.

Street Fighter 6 شامل 18 مبارز مختلف است که شامل مسترهای افسانه‌ای و محبوبیت‌های جدید مانند Ryu, Chun-Li, Luke, Jamie, Kimberly و بیشتر است. هر کاراکتر دارای طراحی‌های جدید و جذاب و ویژگی‌های سینمایی هیجان‌انگیز است.

lies of p

بازی “Lies of P” یک بازی سولزلایک است که توسط Neowiz Games و Round8 Studio توسعه یافته و توسط Neowiz Games منتشر شده است. این بازی بر اساس رمان ایتالیایی «ماجراهای پینوکیو» نوشته کارلو کولودی در سال 1883 ساخته شده است.

بازی در 19 سپتامبر 2023 برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ویندوز، MacOS، Xbox One و Xbox Series X/S منتشر شده است.

در این بازی شما یک عروسک هستید که توسط جپتو ساخته شده و در یک دنیای پر از دروغ ها، هیولاهای ناشناخته و اشخاص ناامید کننده گیر افتاده اید. شما توسط یک صدای مرموز بیدار می شوید که شما را از شهر مبتلا به طاعون کرات – یک مکان پر جنب و جوش که به دلیل صنعت عروسک سازی خود رونق یافته و حالا خیابان های آن پر از خون است – راهنمایی می کند.

در این بازی سولزلایک، شما باید خود و سلاح های خود را برای مقابله با ترس های ناگفته، رازهای ناگفته شهریت های برجسته و انتخاب کنید که آیا می خواهید با حقیقت مواجه شوید یا دروغ برای غلبه بر آنها ببافید در سفری برای پیدا کردن خود.

بازی “Lies of P” در سبک Belle Epoque قرار دارد و دارای مراجعات مثبت بسیاری است.

resident evil 4

“Resident Evil 4” در سال 2023 یک بازسازی از بازی اصلی “Resident Evil 4” سال 2005 است. این بازی توسط شرکت Capcom توسعه و منتشر شده است. بازیکنان در این بازی نقش مامور آمریکایی Leon S. Kennedy را بازی می کنند که باید دختر رئیس جمهور ایالات متحده، Ashley Graham، را از فرقه مرموز Los Illuminados نجات دهند. این بازی بازسازی دارای داستان به روز شده، تصاویر جدید، شخصیت های جدید، بازیگران جدید و گیم پلی تغییر یافته است.

بازی در تاریخ 24 مارس 2023 برای PlayStation 4, PlayStation 5, Windows, و Xbox Series X/S منتشر شده است. نسخه های iOS, iPadOS, و macOS در تاریخ 20 دسامبر 2023 منتشر خواهند شد.

بازی “Resident Evil 4” بازیکن را در یک محیط ترسناک قرار می دهد و بازیکن باید با استفاده از تکنیک های مختلف برای بقا در مقابل دشمنان بجنگد. بازی دارای گرافیک بازطراحی شده، طراحی شخصیت های جدید و پس زمینه های جدید است. همچنین، بازیکن باید گاهی اوقات معماها را حل کند تا به مناطق خاصی دسترسی پیدا کند.

در برخی از سکانس ها، Leon باید دختر رئیس جمهور، Ashley، را محافظت کند. او از یک سیستم سلامتی ساده تر نسبت به بازی اصلی استفاده می کند و می تواند دستور دهد که نزدیک یا دور بماند. مانند بازی اصلی، بازیکن با استفاده از یک کیف attaché سازماندهی می کند. در بازسازی جدید، یک سیستم ساخت و ساز اضافه شده است که بازیکن می تواند با استفاده از منابع جمع آوری شده، اقلام و مهمات را بسازد. Merchant باز می گردد، اجازه می دهد بازیکن بخرد، ارتقا دهد، و معامله کند در حالی که سوالات جانبی جدیدی را ارائه می دهد که می تواند در طول داستان اصلی تکمیل شود.

starfield

بازی Starfield یک بازی نقش آفرینی اکشن است. بازیکن می‌تواند در هر زمانی بین دید اول شخص و سوم شخص تغییر دهد. این بازی دارای یک دنیای باز در قالب یک منطقه در کهکشان راه شیری است که شامل سیستم‌های سیاره‌ای خیالی و غیرخیالی است. شما در ابتدای Starfield یک شخصیت منحصر به فرد ایجاد می‌کنید که آواتار شما خواهد بود هنگامی که داستان عمیق و جذاب را کشف می‌کنید. شما کشتی خود را از طریق یک دنیای باز بزرگ با بیش از 1000 سیاره برای کاوش و کشف پرواز می‌دهید و در جنگ‌های هوایی شرکت می‌کنید، در ایستگاه‌های فضایی لنگر می‌اندازید و کشتی‌های دشمن را سوار می‌کنید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها